Komunikační prostředky
Komunikační prostředky
A. Příjezdní silnice
1) Státní silnice Lovosice – Libčeves byla postavena roku 1818 na místě staré vozní cesty.Zdejší obyvatelstvo muselo na stavbu přispěti obnosem 14.000 zl c.m.
2) Silnice na Skalku byla stavěna roku 1843 a stála zdejší kontribučníky 6.000 zl c.m.
3) Silnice do Netluk se stavěla k tamnímu lisu roku 1848.
4) Silnice k Chodovlicům byla zbudována roku 1864 a každý zdejší poplatník musel na ni zaplatiti 30 zl.
5) Silnice do Dlažkovic byla postavena nákladem obou obcí roku 1879.
6) Silnice do Úpohlav byla zřízena na místě staré polní cesty roku 1903/4.
V. Kosina
V roce 1993 byl dokončen severní obchvat Třebenic. Základním podkladem pro návrh dopravního řešení Územního plánu sídelního útvaru Třebenice byla dokumentace, průzkumy a rozbory, které ukázaly zásadní problémy a zásadně ovlivnily výsledné dopravní řešení města Třebenice.
Negativním prvkem pro sídelní útvar a zejména pak pro jeho centrální část byl průtah silnice první třídy I/15 Most – Třebenice – Litoměřice – Zahrádky u Č. Lípy, vedený městem v celé jeho délce od východu na západ a tvořící páteřní komunikaci s oboustrannou zástavbou původních zděných domů. Směrové a hlavně šířkové parametry byly určovány polohou stávajících objektů a současným nárokům na vysoké přepravní výkony již vůbec nevyhovovaly.
V současné době se vybudování obchvatu potvrzuje jako jedno z nejhodnotnějších rozhodnutí, které ovlivnilo životní prostředí a bezpečnost občanů města.
Vybudováním dálnice Praha – Drážďany a napojením silnice I/15 tak Třebenice získaly důležité kapacitní spojení s centrem našeho státu a zahraniční dálniční síťí.
Třebeničan