Pokračování příspěvku Co na veřejném zasedání 13.12.2010 zaznělo
Pokračování příspěvku Co na veřejném zasedání 13.12.2010 zaznělo.
Porovnejme tedy výroky auditů a diskutujících:
Audit k 30.9.2010 uskutečněný 15. - 16.11.2010 konstatuje: Byly zjištěny méně závažné chyby a nedostatky //právní předpis ČÚS 701 – 704 (§ 36 odst. 1 zákona o účetnictví)//
odst. 6 ČÚS 704 – nesprávné použití syntetického účtu 414 – Rezervní fond z ostatních titulů. PO nesprávně vykazuje v Rozvaze k 30.9.2010 zůstatek rezervního fondu na SÚ 414..., náleží na 413 ...
Byly zjištěny následující závažné chyby a nedostatky: Nebyla zajištěna předběžná řídící kontrola plánovaných a připravovaných operací. Příkazce operace a správce rozpočtu nezajišťovali předběžnou kontrolu plánovaných a připravovaných operací (veškeré účetní doklady, týkající se příjmů a dokladů z FRB).
Město neúčtuje v souladu s pravidly pro tvorbu a užití sociálního fondu, neboť prostředky fondu nejsou vedeny na SÚ 236, jak je stanoveno v těchto Pravidlech.
Účetnictví nebylo správné, jelikož nebylo vedeno v souladu se zákonem o účetnictví ostatními právními předpisy nebo obcházelo jejich účel. Zůstatek SÚ 236 v účetnictví nesouhlasil na zůstatek výpisu bankovního účtu k 30.9.2010 (zůstatek bankovního výpisu je nižší, než-li účetní stav).
Zůstatek SÚ 231 v účetnictví nesouhlasil na zůstatek výpisu bankovního účtu k 30.9.2010 (zůstatek bankovního výpisu je vyšší, než-li účetní stav).
SÚ 261 – Pokladna a zůstatek pokladní knihy vykazuje stav k 30.9.2010 nižší, než-li je uvedeno na položce 5182 – Poskytované zálohy vlastní pokladně.
Zůstatek SÚ 311 – Odběratelé nebyl snížen o hodnoty vystavené faktury a následně stornované.
Pro porovnání opakujících se nedostatků uvádím ze zprávy auditora za rok 2009:
Byly zjištěny méně závažné chyby a nedostatky:
Nebyla splněna povinnost uskutečnit rozpočtové opatření v případě změn ve finančních výkazech k jinému rozpočtu, nebo že hrozilo nebezpečí vzniku rozpočtového schodku. Z výkazu FIN 2-12 M k 31.12.2009 bylo zjištěno, že nebyla provedena úprava rozpočtu u položek přijatých z jiného rozpočtu : od úřadu práce položka 4116 a neinvestiční přijaté transfery od obcí, položka 4112. Městem tak byly přijaty vyšší příjmy, na které nebyly provedeny rozpočtové změny.
Jinde neuvedené chyby a nedostatky: Inventurní soupis pozemků nebyl zpracován dle jednotlivých parcelních čísel. V důsledku této skutečnosti nebylo možné porovnání s údaji na výpisu z katastru nemovitostí. Inventurní soupisy fyzické inventury neobsahovaly okamžik zahájení a okamžik ukončení inventury.
Stav SÚ 277 v Rozvaze k 31.12.2008 ve výši 135 460,23 Kč nesouhlasil na zůstatky analytické evidence dlužníků ve výši 177 717,58 Kč (bylo vykázáno o 42 257,35 Kč méně).
Ze SÚ 021 byla nesprávně vyřazena budova zdr. střediska ve výši 9 000 000,00 Kč a tento majetek byl zaveden pouze do podrozvahové evidence na SÚ 977. V dokladové inventuře SÚ 314 nebyl doložen rozpisem poskytnutých jednotlivých provozních záloh. Chybně byl proúčtován majetek mezi SÚ 022 a SÚ 28. Dále byly zjištěny inventurní rozdíly, které nebyly proúčtovány do roku 2008.
(Porušení zákona o účetnictví) § 33a odst. 9 - Chyběl podpisový řád včetně platných podpisových vzorů odpovědných pracovníků. Město nemá aktualizovány vnitřní předpisy.
(Porušení zákona o rozpočtových pravidlech) Odpisový plán roku 2008 PO nebyl schválen zřizovatelem (město Třebenice) ve smyslu ustanovení § 31 odst. 1 psí. a) zákona.
Zastupitelstvo města schválilo odpisový plán pro rok 2008 d o d a t e č n ě dne 29.6.2009.
Byly zjištěny následující závažné chyby a nedostatky:
§ 11 odst. 1 - Účetní doklady neobsahovaly zákonem stanovené náležitosti. Na účtech a pokladních dokladech nebyly uvedeny podpisy odpovědných osob.
§ 6 odst.1 - Účetní případy nebyly doloženy účetními doklady. Vydané faktury městem v roce 2008 , včetně dvou faktur na snížení spotřeby energie za rok 2006 a 2007 o 5 000,00 Kč (celkem o 10 000,00 Kč ) u zdravotního střediska Sokolská 87, Třebenice, nebylo doloženo účetními doklady.
Při dílčím přezkumu za rok 2009 byly zjištěny následující méně závažné chyby a nedostatky:
(Porušení zákona o rozpočtových pravidlech)
§ 17 odst. 2, 3 a 5. Závěrečný účet neobsahoval stanovené náležitosti: Závěrečný účet neobsahoval údaje o hospodaření s majetkem, tvorbu a použití fondů a vyúčtování finančních vztahů ke státnímu rozpočtu, jak stanoveno § 17 odst. 2) a 3)
§ 31 – Tvorba a použití investičního fondu nebyla v souladu se zákonem. Dokladem č. 09/490444 bylo zjištěno, že město uhradilo ze svého rozpočtu investiční výdaje na pořízení pánve pro příspěvkovou organizaci ve výši 140 409,00 Kč. Nebyl dodržen vztah zřizovatele k rozpočtu PO. Dále byly zjištěny dle výkazu FIN 2-12M úhrady města dalších investičních výdajů pro PO.
(Porušení nařízení vlády č. 37/2003 Sb., o odměnách za výkon funkce člena zastupitelstva.)
Jiná chyba a nedostatek. Uvolněné místostarostce bylo vyplaceno v roce 2009 ošatné ve výši 4 000,00 Kč. Usnesením rady města bylo ze dne 15.2.1995 bylo schváleno ošatné pro pracovníky MÚ včetně starosty, místostrostka zde není zmíněna.
(Porušení zákona o účetnictví a ČÚS 501 – 522)
ČÚS 521 – Územní celek nedodržel stanovené postupy účtování fondů. K 30.9.2009 nesouhlasí vnitřní účetní okruhy účtování FRB.
Další obdobné chyby a nedostatky ze zprávy auditora za rok 2008 byly zveřejněny již dříve na Třebenických mlýnech a při jiných příležitostech. Nerespektování závěru z výsledku auditu 2008 bylo projednáváno na mimořádném zasedání zastupitelstva a vedlo až k podání trestního oznámení na padělání veřejné listiny – pokusu o podvod. Není nutné proto opakovaně uvádět v podstatě stejné nedostatky jako za roky 2009 a 2010.
Zda má pravdu diskutující s připomínkou, že se nedostatky opakují, nebo paní starostka, že „ diskutující nedočítá do konce“ , jinými slovy, že diskutující nemá pravdu, ať posoudí každý, kdo do konce dočetl.
Ještě jeden postřeh v souvislosti s názvem. Na zasedání rovněž zaznělo. Zastupitel p. Havlíček, který byl z důvodu nemoci ze zasedání omluven, předal připomínky k projednávaným bodům veřejného zasedání v písemné podobě. Porovnejte rozdíl přístupu k výkonu funkce nemocného a zdravého podřimujícího zastupitele. Jistota pohodlné většiny dovoluje pohodný a spokojený spánek. Aktivita je na pořadu až příští volby, ale když se podaří dát dohromady pohodlnou koaliční většinu předem ...?
Třebeničan