Jdi na obsah Jdi na menu
 


Tunel roku 2011

18. 2. 2012

 

Tunel roku 2011

 

Současná vládnoucí garnitura na radnici dokázala, že nejsou žádní troškaři. Zahodila předvolební sliby a podle svého velkého vzoru začala bezohledně plenit rozpočet města. Než bude schválen závěrečný účet města, budeme se ještě často k hospodaření města vracet. Již předběžné výsledky ledacos napovídají. Jak jsem se již zmínil v příspěvku „Před veřejným zasedáním zastupitelstva 27. 2. 2012“ podařilo se našim „odbornicím na ekonomiku“, jak je někdo v jednom komentáři nazval, prohospodařit v roce 2011 více než  4 mil. Kč. Původní sliby, že rozpočtová rezerva bude použita na spolupodíly k dotacím investičních akcí (projektů), na úpravu náměstí, muzea a dalších, zahrnutých do SPRM, vzaly za své. Bez ohledu na tyto skutečnosti byl odprodán mlýn, stodola a stavební pozemek za pakatel. Následoval prodej sila a dalších pozemků za ceny pro město nevýhodné. Je pravda, že vždy, když byl předložen návrh ceny, zdůvodnění znělo, že se jedná o cenu v místě obvyklou. Pro úplnost – v Třebenicích je stanovena cena 30 – 100 Kč/m. Jak je tedy možné, že když prodává pozemky (parcely) stát, v dražební listině je cena vždy několikanásobně vyšší? Je město Třebenice méně atraktivní než Prackovice, kde se prodávají parcely 360 Kč/m, Počeplice 270Kč/m, Budyně n. O. 409Kč/m, Siřejovice 342 Kč/m, Úpohlavy 500 Kč/m, Jenčice 416 Kč/m, Skalice 350 Kč/m? Zmíněný mlýn, stodola a stavební parcela byly prodány za 250 tis. Kč, když původní odhad nemovitosti byl cca 500 tis. Kč. Podobný je rozdíl v ceně u sila. Jasně se zde ukázal zájem, prodat nemovitosti za každou cenu, byť je to pro město nevýhodné, bez ohledu na to, zda budou mít příští generace možnost obnovit nebo rozšířit infrastrukturu města. Dalším kouzlem umění, jak ovlivňovat veřejnost a formování souhlasu zastupitelů, je ralizace vozovky ve Žlábkové ulici k ČOV, za „vysoutěženou“ cenu 896 476.-- Kč. O výstavbě však bylo původně rozhodnuto pouze za předpokladu dotace.V případě, že by dotace činila 70% předpokládaných nákladů, přišlo město o 628 tis, Kč. Kdo a proč měl zájem tuto akci uskutečnit bez dotace? Opakuje se scénář z výstavby nové tělocvičny. V dané situaci a lokalitě nemůže obstát nepodložené tvrzení o náporu kamionů a nutnosti zajistit bezprašný provoz. Původní zpevněná asfaltová komunikace neměla hladký uzavřený živičný povrch, byla ale dostatečně pevná pro několik nákladních vozů, které nepravideně odvážejí kaly z ČOV. Současný povrch, upravený zámkovou dlažbou, bude již dnes podstatně prašnější s   ohledem na nános nečistot, které na komunikaci ulpívají a které nikdo neuklízí.Bláto a nepořádek jsou i na dalších frekventovanějších komunikacích ve městě, ze kterých se zřejmě nepráší, přestože se rovněž neuklízejí.

                                                                                                    F. Immer

 

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Každá koruna dobrá

(SiO, 19. 2. 2012 11:27)

Když se korunky rozkutálely tak se musí nějak doplnit ne? Proto se prodává co se dá,nemusí přece pršet,jen když kape a je z čeho rozhazovat.A když se všecko prodá a s ničím nebude žádná práce,to bude panečku teprve život.O to přeci jde ne?